В Audi Sport са подготвили нещо наистина специално за финалната изява на десетцилиндровия двигател в R8
Версията GT с 620 к.с. и задно предаване предлага рядка комбинация от качества, които ще накарат сълзите от радост в очите ви да потекат хоризонтално…
За да засилим ефекта на съспенс и да изострим апетита ви в очакване на разказа за новия R8 GT, първо ще върнем времето с тринайсет години назад. Audi решиха да окачат тази класическа двубуквена абревиатура на ревера на своя суперспортен модел с централноразположен двигател още тогава, през 2010 година. С какво право ли? С пълно! Специалната версия с мощност 560 к.с. беше олицетворение на оползотворения в пълна степен динамичен потенциал на модела, който на писта беше по-бърз от тогавашното 911 GT3 и с право бе считан за най-впечатляващия в това отношение автомобил в гамата на Audi до... ами да, всъщност до днес.
До ден-днешен, защото смяната на поколенията всъщност не промени нищо в това отношение. В топверсиите на следващия R8, който излезе на пазара през 2015 година, имаше повече огън, обаче поведението им стана някак… малко по-тромавичко.
Причините за това са семейни. И по-точно в Сант’Агата Болонезе, където Lamborghini произвежда технологичния брат-близнак Huracán. По обясними съображения, италианският модел е призван да свири първа цигулка в десетцилиндровото дуо по отношение на динамиката в поведението, което логично отрежда на R8 ролята на по-универсалната алтернатива. В интерес на истината, въпросната е малко странна и безспорно привлекателна в комбинация с героичния характер на 5,2-литровия атмосферен агрегат, но определено не е оптимална като отправна точка за постигане на рекордни времена на писта. За да опазят автентичния характер на R8 въпреки съображенията на висшите етажи в концерна, в хода на еволюцията на модела инженерите от Audi Sport внедриха немалка част от решенията и характеристиките, които направиха първия R8 GT толкова необикновен. За да бъдем конкретни, става дума за неща като регулируемото окачване и спортните гуми, които са задължителна част от репертоара и на новия GT, но по различно време бяха предлагани и при някои от стандартните версии. На практика това означава, че новото издание е по-близо до простосмъртните си събратя, отколкото предшественикът му и при базова цена от 225 000 евро, значението на това, което балансира в другото блюдо на везната, нараства.
Преклонение вместо продължение
Някой сигурно би казал, че по същество този балансиращ фактор е само един. И вероятно би бил прав, ако постави „само” в кавички. Да вземем „само” новия режим Torque Rear, с който тепърва ще се занимаваме по-подробно. Сам по себе си и във взаимодействие с останалото в GT, той е от онези редки елементи, способни да изкривят до неузнаваемост равенството 2+2=4. Да, цялото тук определено е по-голямо от сумaта на съставляващите го компоненти и характеристики, а новото издание е коренно различно от оригинала. Меко казано… Защото за разлика от своя предшественик, то въобще не е quattro. Не, моделът е базиран на версията със задно предаване RWD, с което мощността от 620 к.с., идентична с тази на използващата двойно предаване топверсия в гамата на R8, се стоварва върху пътя на съвсем различна площ, поставяйки нещата в съвсем различна перспектива. Въртелива…
Повече за впечатленията ни от Audi R8 Coupé V10 GT RWD, както и много други теми от света на автомобилите, можете да откриете на страниците на специалния брой януари-февруари на списание auto motor und sport, който е посветен на настоящите и бъдещи класики и вече е на пазара.