Босът на McLaren вярва, че Формула 1 е стабилна, но и че има отбори, застрашени от фалит
Не е тайна, че Sauber има сериозни финансови проблеми, а ограниченият бюджет на Manor също поставя под въпрос бъдещето на тима. „Определени отбори минават през трудни моменти и няма да съм изненадан, ако един или два дори не завършат сезона”, признава Денис в интервю за F1 Racing. Въпреки това той вярва, че Формула 1 е „много по-стабилна отколкото хората си мислят” и че проблемите на затруднените тимове са следствие на мениджърски грешки.
„Мениджърите на тези отбори са ги докарали до това ниво, защото са харчили повече пари, отколкото имат. Във всяка сфера на бизнеса е така. Ако харчиш повече, отколкото имаш, ще се озовеш в много неприятна ситуация рано или късно. Спортът обаче води до пристрастяване. Хората винаги мислят, че със следващия ъпгрейд чудото ще се случи и изведнъж отборът ще стане конкурентен. Това е причината да продължават да харчат.”
„Едно от нещата, които задължително трябва да научиш, когато си във Формула 1, е да се пазиш именно от този порочен кръг. Трябва да разпределяш приходите си разумно. Дори и организация като нашата, която е много стабилна, в отлично състояние, нарочно ограничава разходите на моменти, за да е сигурна, че винаги може да е перфектна в операционно отношение. Тази дисциплина обаче не присъства задължително във всички отбори. Не се притеснявам от някакъв мащабен срив на спорта, но бъдещето на някои тимове далеч не е толкова сигурно колкото на останалите.”
Денис е оптимист за Формула 1, но признава, че структурата й е такава, че много трудно може да има единодушие относно евентуалните промени.
„Има много неща, които отборите знаят, че могат да бъдат направени по-добре, но не е лесно да намериш решение, което всички да подкрепят. Дори и когато тимовете са обединени около една позиция, ако ФИА или CVC не споделят тяхното мнение, промяната не може да се случи заради всички процедури, които процесът предполага.”
McLaren все още е далеч от водещите тимове, но представянето на отбора в Русия дава огромни надежди на Денис и неговия екип. Фернандо Алонсо завърши шести, а Дженсън Бътън – десети. По-впечатляващ обаче е фактът, че най-бързата обиколка на испанеца бе само с четири десети по-слаба от тази на победителя Нико Розберг, което е сериозен атестат за напредъка в развитието на задвижващата система на Honda.