Американската компания може да се включи в шампионата най-рано през 2027 годината
Andretti Autosport е най-сериозният кандидат за нов отбор във Формула 1 не само благодарение на мащабните ресурси на Майкъл Андрети и неговата организация, но и благодарение на партньорския договор с Cadillac и GM. Двете страни обявиха сътрудничеството си още в началото на годината, като тогава коментарите бяха, че Cadillac няма да се ангажира пряко с производство на задвижващата система, а ще бъде единствено технологичен и маркетингов партньор.
Ерик Уорън, изпълнителният директор на моторспорт подразделението на GM, обаче коментира за Autosport, че американската компания може да промени първоначалната си позиция и да се включи в директна битка с най-големия си конкурент на американския пазар Ford, който обедини сили с Red Bull.
“В GM сме мотивирани да участваме при проектирането на автомобила, въобще в целия процес. Тук не става въпрос единствено да сложим своята емблема на двигателя. Взаимодействието между Cadillac и Andretti ще се случва именно посредством автомобила“, обяснява Уорън.
„Разбира се, че ще го направим“, категоричен е босът на американците при въпроса дали са склонни да развиват собствена задвижваща система.
„Правилникът не ни позволява за 2026 г., тъй като производителите вече са обявени, така че това може да се случи най-рано през 2027 г.“
„Обсъждаме го. Разглеждаме различните задвижващи системи. Andretti има партньор за двигателите, така че можем да започнем да се състезаваме веднага.“
Връзките на Andretti са с Honda, а японците са регистрирани като производител на двигатели за 2026 година. Партньорство с Cadillac и GM обаче може да бъде единствено търговско и евентуално да минава през ребрандиране на задвижващата система за сезон 2026.
Същевременно GM има солиден ресурс в развитието на състезателни двигатели. В началото на тази година по време на „24-те часа на Дейтона“ Cadillac направи дебюта на новия 5,5-литров атмосферен V8, който работи под капака на прототипа V.Series-R. Той е разработен в GM Perforance and Racing Center в Понтиак, Мичиган.1,6-литровите хибридни задвижващи системи във Формула 1 обаче са качествено различен продукт.
„Бих казал, че за всеки производител е трудно да каже, че 100% от двигателя е негово дело. Винаги се работи с технологични партньори. Имаме капацитета да го направим и можем да го направим. Дали обаче ще се случи и как може да стане, тепърва ще се решава“, завършва темата Уорън.