M-Sport разширява активностите си със специален проект
M-Sport е официалният препаратор на Ford в Световния рали шампионат, но не е тайна, че компанията на Малкълм Уилсън е на ръба на оцеляването, тъй като развива сама голяма част от проектите си във WRC.
От една страна липсата на класически взаимоотношения препаратор/автомобилен производител са минус за M-Sport. Отсъствието на директно финансиране и инженеринг са най-същественият проблем. От друга страна обаче британската компания може да развива странични проекти, без да се съобразява стриктно с бранда. Именно това е причината за появата на Panda 4x4.
Новият рали автомобил от Довънби Хол е проектиран на базата на първата Fiesta R5, което е причината състезателната Panda да нарасне с 360 мм, за да поеме шасито на донора. Под капака работи добре познатият 1,6-литров EcoBoost двигател на Ford, който генерира 300 к.с. и 450 Нм.
Петстепенната предавателна кутия на Sadev е заимствана директно от хомологирания автомобил, но не и двата диференциала, които са подготвени специално за Panda 4x4.
В кокпита впечатление правят шестточковите колани, които в комбинация с хомологирания ролкейдж и противопожарната система правят от Panda напълно функционален рали автомобил. Интересно е и решението за таблото, което е максимално опростено и споделя много повече общи характеристики с оригиналната Panda отколкото с Fiesta R5.
Panda 4x4 е поръчков проект за M-Sport и няма комерсиална цел. Същевременно обаче дава страхотен старт на новосформираното подразделение на компанията M-Sport Special Vehicles, което ще се ангажира с производството на ограничени като обем състезателни автомобили, съобразени изцяло с желанията и нуждите на бъдещите клиенти.