И германците се отказват от лаковото покритие за сметка на по-ниското тегло
Mercedes пое щафетата от Ferrari и показа днес новия W14, който трябва да върне отбора на върха във Формула 1. Автомобилът е еволюция на миналогодишния W13, но визията му е коренно различна заради липсата на оцветяване. Карбоновите аеропанели остават без покритие, като единствено синьо-зелената окраска на Petronas се откроява на фона на карбоновото черно.
Въпреки проблемите от миналата година, които бяха свързани най-вече с липсата на постоянство в поведението на W13, Mercedes не се отказва от концепцията с максимално прибрани към центъра на автомобила радиаторни кутии. Това е в разрез с тенденцията, която Red Bull наложи, с масивен „ъндъркът“ под тях, който да насочва въздушния поток към задната част на автомобила. Променена е и геометрията на окачването.
Back in black. ???? Meet the Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE. ????
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 15, 2023
We're #AllInPerformance. ???? pic.twitter.com/qKYiQiR6In
„Когато разбрахме какво трябва да направим миналата година, се наложи да работим много здраво, за да се върнем на правия път и да вървим напред“, коментира техническият директор Майк Елиът.
„В края на сезона и вие сте забелязали, че представянето ни се подобри, а през зимата имахме възможност да рестартираме. Направихме всичко, което искахме да променим при W13, но нямахме възможност заради ограничените ресурси. Тогава фокусът ни беше насочен към това да се справим с останалите проблеми.“
Джордж Ръсел, който спечели единствената победа за Mercedes миналия сезон, остава за втора поредна година в отбора. Люис Хамилтън e в последната година на настоящия си контракт, но се очаква да преподпише за поне още два сезона. Двамата титуляри ще работят с Мик Шумахер, който влиза в ролята на трети и резервен пилот, след като не успя да поднови договора си с Haas F1.