Проектът засега носи кодовото означение "К1", а серийният модел се очаква през 2027 година
Върху автомобила се работи вече три години, а позиционирането му е предвидено да бъде срещу BMW X M и Mercedes EQS SUV. Задвижването ще бъде изцяло електрическо, а динамичните показатели - повече от убедителни. Очаква се автомобилът да разполага с върхови технологии като система за управление на задните колела, както и пневматично окачване с множество режими на работа и възможност за промяна в клиренса.
По отношение на дизайна на каросерията упорито се говори, че автомобилът ще съчетава чертите на SUV, на кросоувър и на спортно-елегантно купе с четири врати, тоест ще има в себе си по малко от различни автомобилни категории и няма да бъде класически SUV. Дължината се очаква да бъде около или над пет метра, не се изключва и наличие на възможност за поръчване на трети ред седалки.
Автомобилът ще бъде изграден на платформата PPE (Premium Platform Electric), която ще разполага с 900-волтова технология, възможност за бързо зареждане на 80 процента от капацитета на батерията за около 15 минути, както и мощност около и дори над 1000 конски сили. Всеки от мостовете ще се задвижва от отделен електромотор, като и отпред и отзад е предвидено да има механични блокажи на диференциалите.
Текст: Божан Бошнаков