Само един R5 автомобил присъства в списъка със заявките
Рашид Ал-Кетби е единственият пилот, регистриран за участие в обновеното рали „България”, който ще кара R5 автомобил. Състезателят от ОАЕ, заявен с Ford Fiesta R5, и абсолютно безизвестният Ненад Вицентич (Renault Clio RS) оформят групата на чужденците, която с всяка изминала година става все по-малобройна.
Пламен Стайков и Давидоне са фаворити за първото място и най-сериозният екипаж с Mitsubishi Lancer Evo IX. Ако стигнат до финала, единствено Мартин Сурилов и Здравко Здравков имат шанс да се преборят с победителите от първия кръг в националния шампионат – рали „Сибиу” в Румъния. Липсата на опит поставя другите двама пилоти с Mitsubishi Lancer Evo IX в позицията на аутсайдери – Йордан Атанасов и Марко Стойчев.
Ситуацията при автомобилите с един двигателен мост далеч не е по-розова, напротив. Все по-осезаема става липсата на Тодор Славов, а Антон Титов е регистриран с подготвения наскоро от екипа на Октан Рали Тим Citroen DS3 R1, а не с добре познатия DS3 R3.
След пълния крах на рали „България” миналата година надпреварата ще има нов домакин. Варна ще е център на състезанието, като към използваните от миналата година в рали „Варна” отсечки са добавени две – едната минава през Дюлинския проход, а другата - през сходно трасе, разположено на запад от нея в района на Източна Стара планина.
Официалният старт на рали „България” ще бъде даден на 27 май, като финалът е в неделя на 29-и.