Стефан Саразен (Ford Fiesta RRC) спечели рали "Корсика", последен кръг от европейския шампионат. Въпреки че катастрофира в петък, Есапека Лапи грабна титлата в дебютния си сезон.
Още преди старта на остров Корсика бе ясно, че Лапи ще наследи съотборника си в екипа на Skoda Ян Копецки и ще спечели титлата в ERC. Причината за това бе невъзможността на Сеп Виеганд (Skoda Fabia S2000) да вземе участие в надпреварата. Германецът излетя от пътя по време на тестовете в понеделник, автомобилът му се запали заради сухата трева отдолу и изгоря напълно, което го извади преждевременно от състезанието.
При отсъствието на Виеганд Лапи остана недостижим на върха в класирането при пилотите и започна рали "Корсика" без никакво напрежение. Въпреки това финландецът катастрофира в последната петъчна отсечка, движейки се на трета позиция, и отпадна от надпреварата. Крейг Брийн (Peugeot 208 T16) също не завърши първия ден, но заради проблеми в силовото предаване.
При отсъствието на тримата заводски пилоти битката за лидерската позиция бе между Стефан Саразен и Бриан Буфие (Ford Fiesta RRC). Само 1,7 секунди разделяше двамата в края на първия ден, въпреки че Буфие спука гума в четвъртата отсечка. На влажните на места трасета в събота обаче Саразен бе по-убедителен и напълно заслужено стигна до победата с аванс от 18,9 секунди спрямо сънародника си, който за кратко напусна пътя в предпоследния етап.
"Невероятно е, не мога да повярвам", коментира на финала Саразен. "Този сезон участвах само в две ралита - тези, които обичам най-много. И ги спечелих и двете! Направихме страхотна битка с Бриан, но и свършихме отлично работата си с Жак-Жулиен Ренучи. Автомобилът бе прекрасен. Ето защо натискахме и просто се наслаждавахме на представянето си. Не съм поемал излишни рискове в трудните участъци. Победата на рали "Корсика" е една сбъдната мечта за мен."
Кевин Абринг (Peugeot 208 T16) най-накрая нямаше съществени технически проблеми и зае последното място на подиума. Зад него завърши младокът Ерик Камили (Peugeot 207 S2000) въпреки повредата, която получи в изпускателната система.
Шампионът на Франция Жулиен Морен (Ford Fiesta R5) отпадна в пътната секция към десетата отсечка, което изведе Ромен Дюма и неговия впечатляващ Porsche 911 GT3 на пето място. Пълните резултати може да видите тук.
С рали "Корсика" завършва и сезон 2014 в ERC. Лапи е шампион в генералното класиране на пилотите, а Skoda отново е номер едно при производителите. При серийните автомобили титлата печели Виталий Пушкар, при тези с предно предаване - Золтан Бесеней, а при джуниърите шампион е Стефан Лефебвр, който направи дубъл след успеха в Junior WRC. Екатерина Стратиева спечели първото място при дамите и днес получи официално трофея си.