Seat представи интерпретацията Freetrack на минивана Altea XL, която се фокусира върху агресивния външен облик и отличното поведение на автомобила дори и при нетипично тежки условия на трасето.
Прототипът Freetrack, дебютирал на автосалона в Женева в началото на тази година, се трансформира в сериен вариант на Altea XL, който ще излезе на пазара през месец септември. Той ще предлага нова гама дизелови и бензинови двигатели, както и системата за задвижване на четирите колела с Haldex-съединител.При нормални условия многодисковият Haldex-съединител предава въртящия момент към предните колела, но при регистриране на ниски нива на сцепление преразпределя част от тягата и към задния мост. Клиренсът е увеличен с 40 милиметра, което в комбинация с новите брони и подсилените странични прагове и колесни арки, придава истинско офроуд излъчване на мултифункционалната машина.
Все още не е ясно дали Seat ще оборудва серийната версия Altea Freetrack с двулитровия TSFI агрегат (240 к. с.), интегриран под капака на концепта, или ще използва стандартния 1,8-литров двигател (160 к. с.), който е най-разпространеният в моделната гама на компанията. Кросоувърът ще се предлага и дизелов вариант: двулитровият TDI, чиято максимална мощност достига 170 конски сили, а средният разход на гориво е приблизително 6,9 литра на 100 километра.
Сред "екстрите" на Altea Freetrack впечатление правят нестандартното оползотворяване на пространството между главите на пътниците и тавана, където е интегрирана мултимедийната система със седеминчов TFT дисплей, 17-цоловите колела и сгъваемите задни седалки, осигуряващи оптимизация на багажното пространство, което при стандартната конфигурация е 593 литра.