В началото на година за Европа ще е налична само базовата версия, но до края на годината трябва да се появят всички разновидности на модела.
Tesla предлага Model S от 2012 г., а луксозният електрически седан получи козметични промени през 2016 г. Дори и при модела, представен в началото на 2021 г., визуалните промени едва ли си струва да се споменават. Предната престилка е ревизирана, задните калници изглеждат малко по-мускулести, а джантите са с нов дизайн. Според Tesla седанът вече трябва да има коефициент на въздушно съпротивление cW 0,208. Много по-важно при фейслифта обаче е какво се случва в задвижващата технология. Model S Dual Motor е планиран като базова версия със задвижване на всички колела. Това предлага пробег от 634 километра (WLTP), максимална скорост от 250 км/ч и време за спринт до 100 км/ч за 3,2 секунди.
Няма да има Model S Plaid+
От края на 2021 г. първоначално на пазара трябваше да излязат две версии на Plaid, всяка с по три двигателя. Вариантът Plaid+ с 1100 к.с., пробег от 840 километра и максимална скорост от 320 км/ч беше отхвърлен от шефа на Tesla Илон Мъск. Вместо това Plaid (без плюс) влиза в производство. Моделът разполага с 1020 к.с., пробег от 600 километра (WLTP), 322 км/ч и 2,1 секунди спринт до 100 км/ч. Tesla не само подобрява Model S със стъкло заглушаващо шума, но и скоростта на зареждане на батерията - без да дава конкретна информация. Мъск посочва, че Model S трябва да може да зарежда до 300 километра пробег за 15 минути. Има и модифицирана термопомпа, която гарантира по-голям обхват при ниски температури и, във версията Plaid, най-добрата производителност е налична за по-дълъг период от време.
Нов волан
Клиентите могат да очакват още повече промени в интериора. Това е мястото, където новият волан привлича вниманието. Под въпрос обаче е дали тази форма може да бъде легализирана. Лостовете на кормилната колона са в истрията, защото дори и мигачите се пускат чрез бутони на волана. Междувременно друго изображение на класически волан беше открито в изходния код на сайта на Tesla. Според първите слухове изрязаният волан трябва да се предлага като опция, но трябва да е възможна доставка и на двата варианта.
Връх в технологиите
12,3-инчовият информационен дисплей остава непроменен. За разлика от сегашния модел, Tesla поставя 17-инчовия централен екран (резолюция 2200 x 1300) напречно - както при Model 3 или Model Y. Освен това Tesla надгради потребителския интерфейс с плъзгащи се прозорци и лента с приложения в долната част. Таблото е по-вертикално, има значително повече дървени апликации в интериора и се забелязва цялостна липса на вентилационни отвори. Трети екран за пътниците отзад в края на централната конзола е предназначен за компютърни игри с безжични контролери. Tesla обещава до десет терафлопа изчислителна мощност. Всички пътници могат да очакват с нетърпение нова първокласна звукова система с 22 високоговорителя, 960 вата мощност и шумоизолране. Също така, те ще седят на оребрени седалки с по-големи странични опори.
Възможност за поръчка през 2023 г.
Кога ревизираните модели на Tesla Model S действително ще се търкалят по европейските пътища, отдавна не е известно. Засега знаем само това: Поръчки могат да се правят от януари 2023 г. Първоначално обаче само базовият Model S. При всички модели S, изрязаният волан може по избор да бъде заменен с конвенционален. Новата версия може да бъде разпозната по надписа Tesla на вратата на багажника, който заменя логото на Tesla - "T", и по новите, подобрени червени спирачни апарати. Първите бройки от обновения модел трябва да пристигнат при своите купувачи през първата четвъртина на 2023 г.