Volvo стартира серийното производство на C30 Electric. По първоначален план до края на 2012 г. от поточната линия в Гент ще слязат 250 автомобила, но при интерес от страна на клиентите е възможно бройката да бъде увеличена.
От есента на миналата година компанията тества приблизително 50 автомобила, като обнадеждаващите резултати са причината Volvo да направи следващата крачка в развитието на проекта.
C30 Electric е оборудван с електромотор, чиято мощност достига 82 кВт и литиево-йонната батерия с капацитет от 24 кВт/ч. При стандартни условия тази комбинация гарантира пробег от 150 км, но напълно очаквано при екстремно ниски температури съответната стойност е приблизително с 40% по-ниска.
За да не изразходва ресурса на батерията, който и без друго е значително по-нисък при отрицателни температури, C30 Electric е оборудван със специален подгревател за климатичната система на купето, който работи на биоетанол. Резервоарът му побира 14,5 литра, а достигането на комфортна температура в салона отнема приблизително 3 минути.
Динамичните характеристики не са особено впечатляващи, което е и напълно очаквано с оглед на факта, че C30 Electric ще се използва предимно в града. Ускорението от 0 до 50 км/ч, например, отнема 4 секунди, а максималната скорост е ограничена на 130 км/ч заради несъразмерно големия разход на електроенергия при по-високи от тези стойности. Едно стандартно зареждане трае около 7 часа.
На първо време Volvo няма да продава своя електромобил, а ще го предлага единствено с тригодишен лизинг срещу 1500 евро месечно. Това е и стандартна процедура напоследък по отношение на автомобилите с електрическо задвижване.