Многократно преработвано, второто поколение на Audi A3 слиза от поточната линия в продължение на десет години. Поради това и предлагането е доста богато.
Двигател: Моторната гама на Audi A3 също е споделена с тази на брата по концерн от VW. Като цяло агрегатите са изключително надеждни; само при по-ранните версии на 2.0 TDI с помпа-дюза понякога се появяват проблеми с турбокомпресора или гарнитурата на главата. От май 2008 година двулитровият дизел (140 и 170 к.с.) се сдоби със системата common rail, осигуряваща му далеч по-рафинирана работа и ниво на емисии Euro 5. Една година по-късно 1.6-литров TDI замени иначе изключително надеждния 1.9 TDI. Ако пък търсите подходящ бензинов мотор, е добре да се насочите към 1.4 TSI със 125 к.с. и ниско ниво на шум.
Каросерия: Ръждата не е проблем за купето на Audi A3, но все пак е добре да бъдат проверени обичайните заподозрени, като долните части на вратите, задният капак, ръбовете на калниците, моторният отсек. Около две трети от купувачите на нови A3 са се насочвали към версията с четири врати Sportback, която се продава като употребяван автомобил с около 1000 евро по-скъпо. Малко по-издължената му задна част увеличава багажния обем. Представеният през 2008 година кабриолет все още е рядък и скъп.
Изработка: Audi A3 се отличава от Golf V с по-луксозния си интериор и това се отнася и за автомобилите втора ръка. В моделите след фейслифта има повече хромова украса, но те не се открояват с по-солидна изработка.
Безопасност: С шестте си въздушни възглавници и ESP, Audi A3 разполага серийно с най-значимите системи за безопасност, както и с издръжливи и подходящо оразмерени спирачки. В краштеста на Euro NCAP моделът получава четири от пет възможни звезди.
Ходова част: Популярният вариант Ambition със спортни седалки, спортен волан и 17-цолови алуминиеви джанти е и с доста стегната настройка. Моделите от първите години возят доста твърдо и това определено дразни. Същото важи в още по-голяма степен за версиите с пакет S Line. Ако искате по-комфортно поведение на пътя, по-добре е да се обърнете към базовата версия Attraction или луксозната Ambiente.
Кой двигател ви препоръчваме
Мощният и икономичен 2.0 TDI със 140 к.с. подхожда чудесно на спортната натура на Audi A3 и е често срещан. Също препоръчителни са 1,6-литровият TDI и 1.4 TSI със 125 к.с.
Кой тип каросерия да изберете
Допълнителните сантиметри на Sportback може и да създават малко повече дискомфорт при паркиране в града – те обаче осигуряват и повече пространство, а задните врати правят качването по-удобно.
От коя година да е моделът
Ако държите на последните ретуши по каросерията и дизелов мотор с Euro 5, трябва да изберете автомобил, произведен след март 2008 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Различните нива на оборудване засягат повече окачването и външността. Затова обръщайте повече внимание за наличие на действително необходимите екстри, защото въпреки високите цени при този автомобил се доплаща дори климатикът.
Каква е цената
Употребяваните Audi A3 с най-търсените TSI и TDI мотори са скъпи. Тригодишни автомобили се предлагат на цена между 13 000 и 14 000 евро.
Колко е надежден
Според специалистите от Dekra Audi A3 се причислява към надеждните автомобили в компактния клас. Неговата техника произхожда от тази на Golf, а ходовата част и спирачките са особено издръжливи. В статистиката моделът се представя над средното ниво по отношение на всички показатели, а в много дисциплини значително го превишава.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили