Компактният модел Dacia Logan с четири врати е изгоден като нов, но в дългосрочен план качествата на ценовото чудо не са толкова впечатляващи.
Dacia изигра ролята на low cost продукт в рамките на концерна Renault-Nissan. Със стартирането на модела Dacia Logan, изграден на базата на здрава техника от Renault, бе дадено новото начало на марката през 2005 година. Цената бе под 10 000 евро, а у нас базовите модели бяха още по-евтини. Това съчетание се оказа печелившо и Dacia Logan се превърна в успешен модел. И все пак в дългосрочен план нещата не са толкова блестящи. Надеждността не е на необходимото ниво и това се отнася в още по-голяма степен за комбито MCV.
Двигател: Ако оставим настрана течовете на масло, двигателите на Renault вършат безпроблемно работата си. Гамата обаче е сравнително тясна и включва агрегати с диапазон на мощност от 75 до 105 к.с., които нямат проблем с движението си в градския трафик, но нищо повече. Затова, ако купувате седан, можете спокойно да изберете бензиновия агрегат със 105 к.с. Дизеловият двигател 1.5 dCi с 86 к.с., който е най-чевръстият в гамата е и най-подходящият за комбито MCV. Едва през 2010 година обаче той се сдоби и с филтър за твърди частици. След фейслифта си през 2008 година въпросното комби получи и двигател, захранван с пропан-бутан (1.6 MPI LPG), който е една възможна алтернатива на дизела.
Каросерия: Купето на Dacia Logan, което поначало не е податливо на ръждясване, осигурява достатъчно простор, а специално комбито е ненадминато с огромния обем, осигурен за пътниците и багажа. По желание то се предлага със седем места.
Изработка: Въпреки че материалите изглеждат евтини, компонентите в интериора са здрави и издръжливи и се запазват такива дори и след много изминати километри. Това впрочем се доказва и от продължителния тест на auto motor und sport през 2009 година.
Безопасност: В тази част е спестявано доста – дори сервоуправлението и страничните възглавници са обект на доплащане, а въздушните завеси и ESP в началото дори не се предлагаха.
Ходова част: Особено при комбито податливи на износване са шарнирите. Срещат се и течове в амортисьорите.
Кой двигател ви препоръчваме
Седанът може да се задоволи и с бензиновия мотор със 105 к.с. Дизеловият двигател обаче е по-подходящ за комбито, но доста дълго се предлага без филтър за твърди частици.
Кой тип каросерия да изберете
MCV е едно истинско чудо на пространствените измерения при това е доста изгодно като цена. Какво му трябва повече на човек? Като начало – по-малко дефекти. Комбито е по-податливо на повреди от седана. Ако не се нуждаете от толкова много обем, е по-добре да се обърнете именно към по-късия с 20 см вариант.
От коя година да е моделът
Моделите от края на 2008 година насам са по-препоръчителни, защото много от детайлите в Dacia Logan са усъвършенствани.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Базовата версия е оборудвана по-бедно от трамвай, затова трябва да се ориентирате към нивото Laureate, което освен другото предлага и сервоуправление.
Каква е цената
Цената на един Dacia Logan с добро оборудване от 2008 година започва от 5000 евро, но експлоатационните разходи са високи.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra мнението, че понеже Dacia Logan се предлага на сравнителни ниски цени, е по-малко надежден от конкурентни модели, е неоснователно. И все пак то в известна степен се отнася за комби модела MCV, при който се износват шарнири и се забелязва теч от амортисьорите. Специалистите нерядко установяват и скъсани обтяжки на изпускателната система и теч на масло от двигателя и предавателната кутия
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили