С четири врати и висока каросерия Fusion е нещо като ориентиран към семейства вариант на Ford Fiesta.
Fusion е подходящо название, защото означава сливане, а моделът на Ford, базиран на предишната Fiesta, смесва елементи от различни автомобилни породи. И това продължава десет години – от 2002 до 2012.
Двигател: Във Fusion работят изпитани четирицилиндрови мотори – от 1,25-литровия бензинов до 1600-кубиковия дизел. В началото 1.4 TDCi изпълняваше само стандарта Euro 3, иначе всички варианти отговарят на Euro 4. Дизеловите двигатели обаче не притежават филтри за частици и те трябва да бъдат монтирани допълнително. В началото на 2011 г. Ford изтегли дизелите от гамата, а двата останали бензинови двигателя оттогава изпълняват стандарта Euro 5. Този с обем 1,4 литра покрива основните потребности от моторизиране, а 1600 със 101 к.с. тегли Fusion по-енергично и достига почти 180 км/ч. Ако търсите дизел, можем да препоръчаме доста пъргавия 1.6. Развиващият 68 к.с.1.4 е наистина икономичен, но може да ви изнерви с подчертаната си слабост при потегляне.
Каросерия: Тъй като е с девет сантиметра по-дълъг и по-висок от донора на платформата Fiesta, ванът Fusion предлага не само повече място в интериора, но и по-удобно качване и по-висока позиция на седене. Тя от своя страна осигурява на водача по-добър обзор, което превръща Fusion в любимец на възрастните автомобилисти. Това е предимство и спрямо съвременните компактни SUV модели, защото Fusion не притежава някоя от модерните каросерии, в които се чувстваш като зазидан. Товарното пространство няма долен праг и побира 337 литра, а чрез сгъване на серийно разделените задни облегалки то може да се разшири до 1175 литра.
Изработка: Оформлението на вътрешността внушава усещана за простота и здравина. Миещите се твърди пластмаси гарантират лесно поддържане и почистване. Качеството на материалите е доста семпло, но с течение на времето не се променя съществено. По каросерията е възможно да се появи ръжда, по-специално при моделите от ранните години на производство.
Безопасност: ESP не е серийна, за разлика от четирите въздушни възглавници. Въпреки барабанните спирачки на задния мост Fusion спира достатъчно добре.
Ходова част: Положителни страни на Fusion са сигурното поведение на пътя и сравнително доброто за този клас усещане за контакта с настилката от прецизната кормилна уредба – както и приличният комфорт на окачването.
Кой двигател ви препоръчваме
Базовият бензинов мотор с обем 1,25 литра е най-слаб и се усеща като такъв; 1400-кубиковият е достатъчен за всекидневието, а със 100-те конски сили на 1,6-литровия бензинов агрегат Fusion действително се оживява. От 2011 г. последните два двигателя изпълняват стандарта Euro 5. Първите 1.4 TDCi отговаряха все още на Euro 3; до сбогуването си с Fusion през 2011 г. те успяха да покрият Euro 4, но не разполагаха с филтър за твърди частици. И без това 1.4 TDCi може да задоволи само търпеливи любители на икономиите, за разлика от 1.6 TDCi, който тегли доста енергично.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Първите 1.4 TDCi изпълняват само стандарта Euro 3, голямото обновяване на модела през есента на 2005 г. донесе на Fusion променени светлини, тапицирано арматурно табло и новости в оборудването. Корозията е проблем по-специално за първите години на производство. В началото на 2011 г. от гамата отпаднаха дизелите, а бензиновите мотори оттогава изпълняват изискванията на Euro 5.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Само ако търсите кротко товарно добиче за къси разстояния, можете да се насочите към най-евтините предложения. Много от вариантите на оборудване съдържат по-скоро разхубавяващи, отколкото полезни неща. Внимание: при Fusion системата ESP не е серийна и трябва да се поръча отделно. Важно е да я има! За разлика от нея страничните въздушни възглавници са добра възможност, която не е чак толкова задължителна.
Каква е цената
Шестгодишни базови модели с бензинов мотор можете да намерите дори за около 4000 евро, дизелът е с около 1500 евро по-скъп. Ако инвестирате 6000 евро, ще получите тригодишен Fusion с бензинов мотор. За онези, които не пътуват много, скъпият дизел не е изгодно решение.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Ford Fusion споделя една и съща техническа база с Fiesta (модел JD3).Поради това той показва склонност към аналогични повреди – скъсване на пружини, дефектни регулатори за обхвата на фаровете и смущения в електрическите връзки на стоп светлините. Като цяло обаче Fusion отговаря на средното ниво в класа си.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили