Второто поколение на компактния ван се произвеждаше от 2004 до 2009 г., а като употребяван автомобил е изгодно предложение за семействата с деца.
Още през 2001 г. компактният ван излезе на европейската сцена под името Corolla Versо. През 2004 г. моделът на Toyota се появи в ново поколение със съвременни мощни мотори. Най-новата генерация е на пазара от 2009 г. и се нарича Toyota Versо. Тя обединява в един модел предишните компактни ванове на базата на Corolla и Avensis
Двигател: Дизелът вече изглежда едва ли не задължителен за един компактен ван, преди всичко когато предстоят дълги семейни пътешествия през отпуските. Toyota Corolla Verso предлага цели три варианта: двулитровия D-4D със 116 к.с., както и произвежданите от 2005 г. два 2,2-литрови дизела със 136, респ. 177 к.с., които в еднаква степен заслужават препоръка.
Каросерия: Отзад – квадратна и практична, отпред – със сравнително полегато челно стъкло, но като цяло с добър обзор. Към това японският ван предлага чудесна гъвкавост на вътрешната подредба, включително равен товарен под, и възможност за седем пътнически места. С капацитет от 423 до 1563 литра багажникът все пак не достига най-добрите стойности, регистрирани при VW Touran (600–1913 л).
Изработка: И ванът на Toyota предлага безукорна изработка. Наистина на пипане пластмасите са по-скоро средно добри като усещане, а седалките със слаб контур са сравнително меки, но като цяло качеството на японския модел е без никакви недостатъци. При техническите прегледи на Dekra седемместният ван получава само най-високи оценки. Единствено износването на спирачките след по-дълъг пробег от време на време надхвърля средните показатели – главно при най-мощния мотор със 177 к.с.
Безопасност: Със седем въздушни възглавници, контрол на сцеплението и на стабилността, Toyota Corolla Verso е добре подготвен за извънредни ситуации. Активни системи за подпомагане на водача обаче не можеха да се поръчат дори и за новото поколение (до модернизацията през 2013 г.). Спирачните системи са издръжливи, но невинаги блестят с най-добри показатели.
Ходова част: При всички обстоятелства компактният ван предлага добър комфорт на окачването. Както празен, така и с товар той се държи на пътя извънредно сигурно. Само кормилната уредба не предава особено директно усещане – тук водещата идея е да пътуваме, а не да се състезаваме.
Кой двигател ви препоръчваме
С агрегата 2.2 D-CAT и неговите 177 к.с. Toyota Corolla Verso принадлежи към динамичните компактни ванове. Турбодизеловият мотор съчетава висока мощност със сравнително умерен разход на гориво. В произведените от 2005 г. насетне автомобили 2,2-литровият D-4D мотор развива 136 вместо дотогавашните 116 к.с. Ако имате намерение да използвате изцяло пътническия и товарния капацитет на седемместния ван, това със сигурност ще ви е от полза. Онези, които предпочитат бензинови мотори, е най-добре да изберат 1,8-литровия. Двигателят с обем 1,6 л и 110 к.с. е все пак малко слабоват.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
От 2004 до 2009 са най-предпочитаните години на производство, в които Toyota Corolla Verso навлиза с обновена външност. От есента на 2005 г. са обновени и двигателите. На пазара за употребявани автомобили ще намерите богат избор – включително на ванове с умерен пробег и добра цена.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Линиите на оборудване са Sol, Executive и Luna, като от средата на 2008 г. вариантът Luna отпада от офертите. Още със Sol за Verso се предлагат доста приятни неща – двузонов климатик, темпомат и CD радио с възпроизвеждане на MP3.
Каква е цената
Бензиновите варианти, естествено, се търгуват най-евтино и като употребявани; при тях разходите за поддръжка също са по-ниски. С оглед на добрите стойности за разход на гориво над определен пробег дизелите стават по-изгодни; освен това те държат висока цена и при последваща продажба.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Второто поколение на Toyota Corolla Verso е истинско чудо на надеждността. Много добрите стойности във всички категории показват, че и в сегмента на вановете хората от Toyota умеят да доставят качествени машини. Силният като звяр дизел 2.2 D-CAT превръща Verso в един от най-бързите ванове изобщо, но автомобилите с този двигател показват в по-голяма степен износване на спирачките и ходовата част.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
sekircheto i az imam automatik ot edna godina i sam mnogo dovolen no avtomatikat mi e stranen , ne e kato na drugi modeli , mnogo se bavi i ne znam dali e zdrav
Niki Strahoten avtomobilll !!! Moqta e 2.2 D-CAT i kolko zaqdlivi sedanovi koli razplakah ☺☺☺..Edinstveniq nedostatuk e che po po grapuv asfalt e malko po shumna.
valdes И аз карам същия, само че автомат.......много здрав автомобил!
pavel karam ot 2 godini verso 1.8 benzin , za 60000 km nikakvi problemi , strahoten avtomobil !!!
sekircheto
i az imam automatik ot edna godina i sam mnogo dovolen no avtomatikat mi e stranen , ne e kato na drugi modeli , mnogo se bavi i ne znam dali e zdrav
Niki
Strahoten avtomobilll !!! Moqta e 2.2 D-CAT i kolko zaqdlivi sedanovi koli razplakah ☺☺☺..Edinstveniq nedostatuk e che po po grapuv asfalt e malko po shumna.
valdes
И аз карам същия, само че автомат.......много здрав автомобил!
pavel
karam ot 2 godini verso 1.8 benzin , za 60000 km nikakvi problemi , strahoten avtomobil !!!