С пакета SpaceX задният ред е премахнат: на мястото му ще има цилиндър с високо налягане
В интервю с водещия Джо Роган шефът на Tesla Илън Мъск заяви, че иска да научи модела Tesla Roadster да лети. По-точно, да се издига на ниска надморска височина (1,0–1,8 м) за относително кратко време (с възможност за движение напред), съобщава InsideEVs. Тази функция, ако инженерите изпълнят волята на шефа си, ще се окаже бонус към предварително обявения пакет, наречен SpaceX (кръстен на новия модел Tesla).
Компанията представи прототипа на електрическия автомобил още през 2017 г., планирайки да пусне модела в движение през 2020 г.
Както се оказа, реалното развитие на серийната версия само започва, а не завършва. Между другото, Мъск измести старта на премиерата . Сега е 2022 гна.
Този пакет първоначално е замислен за подобряване на надлъжната и страничната динамика чрез използване на малки ракетни двигатели със сгъстен газ, разположени по периметъра на автомобила. Но Мъск мисли да постави същите отдолу. Той вярва, че ако бъде въведено ограничение на височината на полета от порядъка на 1,8 м, тогава системата ще бъде безопасна. Ако ракетните двигатели внезапно бъдат изключени, автомобилът ще падне, което може да повреди окачването, но пътниците няма да пострадат.
Между другото, базовата версия на електрическия автомобил трябва да бъде четириместен. И с пакета SpaceX, задният ред е премахнат: мястото му ще бъде заето от цилиндър с въглеродни влакна с високо налягане, от който ще се задвижват ракетните двигатели. Между другото, отзад, в стила на Бонд, когато се активира, ще се появи изпод прибиращата се регистрационна табела. Те ще увеличат ускоряването. И такива дюзи на предницата ще скъсят спирачния път.
Според Мъск инженерните работят по конвенционален роудстър и трябва да приключат това тази година (летящата версия засега е само по желание). До края на лятото трябва да се появи тестов прототип, не концепт, подготвен за серийно производство.
Предварителните данни за новия спортен автомобил са следните: електромолът ще има един електродвигател отпред и два отзад, пробегът ще бъде 998 км спрямо 393 км за първото поколение, батерията е с мощност 200 кВтч (предшественикът има 53 кВтч в серийно изпълнениеа, а през 2016 г. на собствениците бе предложена актуализация на батерията до 80 кВтч), ускоряване от 0 до 60 мили в час (97 км/ ч) - 1,9 сек (при първото поколение беше 3,7–3,9 сек, в зависимост от модификацията). Серийното производство трябва да започне през 2022 г.