Първи километри зад най-новия модел в гамата на френската марка
Възхищаваме се на котките, заради съвършената грация във всяко движение и гъвкавите тела, които с лекота променят форма, позиция и стойка. Привличат ни дори и с това, че често действията им са неочаквани. Френският лъв прави същото в момента – заема изненадваща форма, гърбът му плавно се снижава назад като при класически фастбек, но същевременно е доразвил пъргавината си и способността да преодолява препятствия. Това е новото Peugeot 408 – привлича ни неудържимо с дизайн, а след това ни изненадва и с качества.
Първото, което ми прави впечатление, е размерът. Хищникът е наистина голям! Заел е типична стойка за дебнене – гърбът е ниско, тялото - изпънато, леко надигнато над земята, готово за рязък старт. Предните два остри зъба се забиват в бронята отвесно, а отзад сякаш е издран на две места от нокти на съперник. Ако излезем вече от животинското царство, е добре да поясня, че накрая ви описвах предните и задни LED дневни, които, макар и вече познати, винаги впечатляват в тъмното. А точните измерения на новото 408 изглеждат така – дълго е 4,69 м, подът му е на 18,8 см от повърхността, но пък крайната височина е само 1,48 м. Казано с други думи: ниска издължена спорна фигура, фастбек страничен силует с равномерно снижаващ се таван, големи колела с 20-инчови джанти с геометричен дизайн и клирънс с поне 3 см по-голям от този на нормален лек автомобил.
Казах ви, че ще е изненадващ, нали?
Наистина, нека опитаме да си обясним каква е идеята на тази неочаквана комбинация от параметри. Чисто новото Peugeot 408 е за тези, които искат кола с по-голям просвет, но не искат да стърчат над пътя като в камион. Също и за тези, които си харесват семейния хечбек, но им е необходим повече вътрешен обем. Както и за такива, които обичат спортните форми и се въодушевяват от динамиката на електрическото задвижване. Френските маркетолози се насочват към млади, активни двойки, с или без деца, които търсят нови изживявания, ценят умните технологии и харесват лукса. Дизайнерите и инженерите са успели да намерят подходяща комбинация между привлекателен и интересен външен вид и технологични иновации за висока ефективност. Резултатът е налице: намаляване на масата (от 1396 кг), двигатели с ниски емисии и малка средна консумация на енергия, чудесна аеродинамика за подобряване на енергийния баланс. Фаровете, изработени по технологията Matrix LED, са учудващо тънки, но въпреки това вършат чудесно работата си в тъмното.
Повече за впечатленията ни от новото Peugeot 408, както и много други теми от света на автомобилите, можете да откриете на страниците на декемврийския брой на списание auto motor und sport, който вече е на пазара.
Текст: Борислав Цаков
Снимки: Peugeot