Единствената цел е привличане на нови клиенти покрай бума в SUV сегмента
През 2016 Opel стартира трето поколение на Meriva. Разбира се, инженерите от Рюселсхайм са се дистанцирали от известната концепция на ван, включително забележителните врати също са отстъпили.
Новият Opel Meriva с внушителна визия
Вместо това те са придали на новата Meriva кросоувър привкус, с единствената цел привличане на клиенти покрай бума в SUV сегмента. Подобна съдба споделя например и новото Peugeot 3008.
Още в началото на 2015, Opel и PSA обявиха съюз. Като обявиха, че ще произвеждат B-MPV както и C-CUV в GM- завода в Сарагоса, и съответно в PSA-завода в Сошо. Към C-сегмента се числят 3008 и бъдещата Zafira, в B-сегмента са съвместната разработка Peugeot 2008 и уловеният сега Opel Meriva.
Meriva заимства от Astra
Въпреки камуфлажа, снимките на прототипа ясно разкриват, че новата Meriva е заимствала от новата Astra фаровете и радиаторната решетка в предната част. Каросерията е по-висока, линията на прозорците изглежда по-тясна, а маскираната престилка изглежда застрашително. Задните светлини също се базират на актуалния дизайн на марката. Къси надвеси и широка следа характеризират здрави пропорции, вълнообразни вдлъбнатини в предните врати и обрамчени в черно арки на калниците.
Както при Astra и Astra Sports Tourer и вероятно и при новата Insignia, Opel са конструирали хитър дизайн в областта на C-колоната. Тези части в момента са съответно силно замаскирани. Въпреки офроуд визията, Meriva ще пропусне задвижване на всички колела, както и при концепцията с вратата пеперуда. Новата Meriva отново има B-колона и конвенционални портали.
Оформлението на кокпита в интериора е ориентирано към Astra. Относно задвижването на разположение е пълната гама нови двигатели.