С до седем пътнически места в Grand Scеnic спретнатият модел на Renault е подходящ както за малки, така и за големи семейства.
От 2009 г. на терена е третото поколение на Renault Scеnic и както при предишния модел, компактният ван се предлага в две изпълнения: едното е дълго 4,3 метра, с четири врати и пет места, а другото, с леко удължено междуосие, се нарича Grand Scеnic и може да бъде оборудвано като седемместна версия.
Двигател: Гамата е достатъчно широка и включва три бензинови и четири дизелови мотора. Зад названието TCe 130 се крие 1,4-литров четирицилиндров агрегат с турбопълнене и 130 к.с., който задвижва съвсем прилично семейния ван. Също толкова енергичен, но със значително по-нисък разход е турбодизелът със 110 к.с., наречен dCi 110. За по-дългия и малко по-тежък Renault Grand Scеnic може да бъде препоръчан 1,6-литровият турбодизел (dCi 130) със 130 к.с. и як въртящ момент от 320 Нм.
Каросерия: Вътрешният простор е чудесен, обзорът е на средно ниво. Гъвкавата подредба обаче прави много, за да съобрази вана на Renault с потребностите на пасажерите. Например задните седалки могат да се сгъват поотделно или да се изваждат изцяло с няколко движения, за да се използва оптимално равната товарна площ. Във версията Renault Grand Scеnic (с 1200 евро по-скъпа) ванът може да погълне дори над 2000 литра багаж. Оборудването за седемместна версия струва при новите автомобили допълнителни 700 евро.
Изработка: Тук моделът на Renault не може да бъде упрекнат в нищо. Интересно оформеното арматурно табло с централен дисплей е не само красиво на вид, но освен това е функционално и много добре изработено. Използваните пластмаси правят солидно впечатление, ергономичността е добра. Специалистите от Dekra също дават на Renault Scеnic атестат с абсолютно най-добри стойности.
Безопасност: Оборудването за безопасност е богато, стандартите са високи. ESP се намесва рядко поради предвидимото поведение дори и в зоната на екстремно натоварване. Асистент за спазване на лентата се предлага от осъвременяването на модела през 2012 г.
Ходова част: Балансираните настройки отговарят на изискването за комфорт, но допускат и сравнително чевръсто и директно поведение на пътя.
Кой двигател ви препоръчваме
Асортиментът от мотори е богат и включва три бензинови и четири дизела. TCe 130 (бензинов), както и двете заслужаващи препоръка дизелови машини dCi 110 и dCi 130 са широко разпространени на пазара за автомобили втора ръка.
Кой тип каросерия да изберете
Достатъчен ли е Renault Scеnic, или трябва да е Grand? Ако търсите обширен товарен отсек и дори възможност за пътуване на седем души, би трябвало да се насочите към Grand Scеnic. Освен това доста по-големият вариант е само незначително по-скъп от обикновения Renault Scеnic.
От коя година да е моделът
Третото издание на популярния модел на Renault се произвеждаше от 2009 до 2012 г., може да се купи на добра цена и в качествено отношение е на най-високо ниво, както потвърждават оценките на Dekra.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Трите линии на оборудване са Expression, Dynamique и Luxe. Още Dynamique изпълнява доста изискани желания. Лесният за разчитане TFT екран, стереосистемата и климатикът се предлагат серийно.
Каква е цената
Дизеловите мотори с равномерен ход блестят преди всичко с нисък разход. И при поддръжката разноските за Renault Scеnic остават в рамките на нормалното. Обикновен Scеnic с приемлив пробег може да се купи за малко повече от 10 000 евро.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Renault Scеnic от третото поколение зае най-високото място в класа на вановете. Поздравления!
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
n/a
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили